۱۰ کتاب برتر حوزه تجارت جهانی که باید بخوانید

۱۰ کتاب برتر حوزه تجارت جهانی که باید بخوانید

تاریخ انتشار: 15 آبان 1400

تجارت جهانی موضوعی است که حول محور آن نویسندگان بسیاری قلم‌فرسایی کرده‌اند. کتاب‌هایی که می‌توانند ابزار فوق‌العاده قدرتمندی برای کسب دانش در مورد این موضوع خاص باشند. در این مقاله، ما  ده مورد از بهترین کتاب‌های این حوزه را که به شما کمک می‌کند درک خود را از تجارت جهانی گسترش دهید به طور خلاصه معرفی می‌کنیم.

  1. درک تجارت جهانی

نویسنده: Elhanan Helpman

این کتاب اهمیت تجارت جهانی و رابطه بین سیاست گذاران و صنعت تجارت را توضیح می‌دهد و نظریه‌ها و ایدئولوژی‌های اقتصادی مهم برای تجارت جهانی را از آدام اسمیت به بعد مورد بررسی قرار می‌دهد. علاوه بر این، این کتاب بینشی در مورد ماهیت دقیق جریان‌های تجارت جهانی و چگونگی توسعه روابط تجاری و اقتصادی توسط بازارها ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر، اگر می‌خواهید بفهمید تجارت جهانی چگونه توسعه می‌یابد، ادامه می‌یابد و بر زندگی مردم سراسر جهان تأثیر می‌گذارد، این کتاب به شما کمک خواهد کرد.

2. جهانی که تجارت ایجاد کرد

نویسنده: Kenneth Pomeranz

فایده این کتاب این است که زمینه تاریخی عمیقی را در مورد تجارت جهانی فراهم می‌کند. این کتاب نقش  تجارت جهانی در نحوه شکل‌گیری و ترکیب ژئوپلیتیک جهان به خوبی توضیح می‌دهد. با خواندن این کتاب می‌توانید درک عمیق‌تری از ارتباط بین مسائل اجتماعی و سیاسی روز با تجارت جهانی پیدا کنید.

3.سیاست تجارت جهانی: پرسش‌ها و پاسخ‌ها

نویسنده: Pamela J. Smith

اطلاع از سیاست‌های تجارت جهانی برای متخصصان واردات و صادرات امری ضروری است. این سیاست است که می تواند معاملات و قرارداد‌های گسترده تجاری بین کشورها را پیوند دهد یا از هم بگسلد. بنابراین، داشتن اطلاعات قوی از مهم ترین سیاست‌های تجارت جهانی می‌تواند برای شما مزیت رقابتی ایجاد کند. ساختار این کتاب به گونه‌ای است که یک سوال پرسیده می‌شود، و با یک پاسخ مفصل که اطلاعات مفیدی در مورد مسائل مهم سیاست ارائه می‌دهد، دنبال می‌شود. موضوعات مطرح شده در کتاب شامل تعرفه‌ها، مقررات مربوط به محیط زیست، نیروی کار و دارایی، یارانه‌ها و غیره می‌باشد.

4.بازاندیشی در تجارت جهانی

نویسنده: Paul Krugman

بازاندیشی در تجارت جهانی، نظریه‌ها و مفاهیم موجود مرتبط با تجارت جهانی را به چالش می‌کشد و به ریشه‌های تجارت جهانی و چگونگی ارتباط فناوری، تاریخ و استراتژی تجاری با یکدیگر و تاثیر آنها در صنعت تجارت جهانی می‌پردازد. این کتاب می‌تواند به شما کمک کند مکاتب فکری مختلف در مورد تجارت را بررسی کنید و با ایده‌ها و سیاست‌های تجاری مختلف آشنا شوید.

5. تجارت جهانی و لجستیک بندر

نویسنده: I.C.J. Verhaart

اگر به دنبال شغلی در تجارت جهانی هستید، درک دقیق نحوه عملکرد لجستیک این صنعت حتما برای شما مفید است. بنادر چگونه کار می‌کنند؟ چه مسائل دیگری را در مورد جابجایی کالا و غیره باید بدانید؟ این مسائل مهم و بسیاری موارد دیگر در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است.

6. حقوق تجارت بین الملل

نویسنده: Peter Stone

قوانین زیادی بر دنیای تجارت جهانی حاکم است. دانستن آنها می تواند به شما کمک کند تا با مهارت و راحتی در این محیط کسب و کار حرکت کنید. این کتاب موضوعاتی مانند قوانین روتردام، قوانین حل اختلاف، قوانین حمل و نقل کالا، قوانین مربوط به اعتبار، تجارت الکترونیک و سایر مکانیسم‌های پرداخت و غیره را پوشش می‌دهد. خواندن این کتاب می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید از چه چیزهایی باید اجتناب کنید، و چگونه در چارچوب تمام پارامترهای قانونی لازم بمانید.

7. خلق یک کسب و کار واردات/صادرات

نویسنده: Kenneth D. Weiss

همانطور که از اسمش پیداست این کتاب یک راهنمای راه اندازی کسب و کار در زمینه واردات/صادرات است. بنابراین اگر در مرحله‌ی شروع سرمایه گذاری تجاری خود هستید، این کتاب همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. موضوعاتی که در این کتاب پوشش داده می‌شوند عبارتند از: معرفی بازار، تحقیق در مورد یک ایده، راه‌اندازی کسب‌وکار، حفظ عملکرد موفق و بسیاری موارد دیگر.

8. ملزومات مدیریت زنجیره تامین، ویرایش سوم

نویسنده: Michael H. Hugos

مدیریت زنجیره تامین یک جزء حیاتی در تجارت جهانی است. بدون یک زنجیره تامین موفق، شرکت‌های تجارت جهانی برای بقای خود با مشکل مواجه خواهند شد. این کتاب می‌تواند به شما کمک کند اطلاعات مهمی در مورد نحوه مدیریت موفقیت آمیز زنجیره تامین بیاموزید. این کتاب شامل موضوعاتی مانند:  نحوه عملکرد زنجیره‌های تامین، پیشرفت‌های مهم در فناوری زنجیره تامین، حساب‌های دست اول مدیران زنجیره تامین و موارد دیگر می‌شود.

9. جعبه: چگونه کانتینر حمل و نقل جهان را کوچک‌تر و اقتصاد جهانی را بزرگ‌تر کرد

نویسنده: Marc Levinson

اگر شما یکی از حرفه‌ای‌های حوزه تجارت جهانی هستید، یا قصد دارید یکی از آن‌ها باشید، احتمال زیادی وجود دارد که شرکت شما در مرحله‌ای از تجارت خود از کانتینرهای حمل و نقل استفاده کند. ظهور کانتینرهای حمل و نقل واقعاً پیشرفتی باورنکردنی بود. این کتاب به شما نشان می‌دهد که کانتینرها چقدر برای صنعت مهم هستند. این کتاب نشان می دهد که چگونه یک ایده ساده می تواند یک صنعت عظیم را تغییر دهد. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا این صنعت حمل‌ونقل عظیم را بهتر درک کنید.

10. چگونه مشاغل کوچک در سراسر جهان تجارت می‌کنند

نویسنده: John Spiers

اگر قصد دارید به تنهایی در دنیای تجارت جهانی سرمایه گذاری کنید، این کتاب می تواند برای شما بسیار مفید باشد چرا که نکات و ترفندهایی را برای دستیابی به موفقیت در این صنعت ارائه می‌دهد. همچنین حقایق دلگرم‌کننده‌ای در مورد کارآفرینان خوداشتغال ارائه می‌کند تا به شما کمک کند انگیزه خود را برای دنبال کردن رویاهای تجاری خود حفظ کنید. خواندن این کتاب ممکن است به شما کمک کند تا در صورت تلاش برای شروع یا گسترش یک تجارت،مرتکب برخی از اشتباهات رایج نشوید.

منبع: tradeready.ca